عکاسی مدلینگ

زمانی که صاحبان کسب و کار ها و مشاغل بزرگ و به خصوص تولیدی های پوشاک بزرگ، می خواهند به تبلیغ محصول خود بپردازند، از مدل های مشهور و معروف استفاده می‌کنند و از آن ها می‌خواهند که پوشاک آن ها را پوشیده و یا محصول آن ها را استفاده کنند و در این هنگام از آن ها عکس‌هایی گرفته می شود. این عکس ها در سایت های این شرکت ها و تولیدی ها و در بقیه فضای مجازی گذاشته می‌شود تا مشتریان را ترغیب به خریداری کالاهای آن ها کند. زمانی که مدل ها که چهره آن ها استاندارد های لازم برای کار مدلینگ را دارند لباسی را  می پوشند یا محصولی را استفاده می‌کنند به دلیل زیبایی آن فرد، این محصول نیز زیباتر به نظر می رسد. علاوه بر این که مردم پوشاک و کالاهایی که مدل ها استفاده می کنند را، به عنوان مد روز می شناسند، که این نیز خود یک تبلیغ دیگر است. زمانی که این مدل ها از پوشاک یا محصولات مورد نظر استفاده می‌کنند، عکاسان از تجهیزات و دوربین‌های حرفه‌ای خود استفاده کرده و سعی می‌کنند بهترین عکس ها را از افراد و لباس‌ها و محصولاتی که می پوشند و مصرف می‌کنند، بگیرند. به دلیل حساسیت بالای این عکس‌ها و این که نیازمند کیفیت بالا هستند، از تجهیزات و دوربین‌های و همچنین نور ها و پروژکتورهای مخصوصی برای این کار بهره گیری می شود. ارتباط و هماهنگی با مدل بخش مهمی از کار عکاسی مدلینگ است. عکاس از یک سو باید فضایی را فراهم کند که مدل با احساس راحتی و آرامش شروع به ژست گفتن کند که در برخی مواقع پخش موزیک می تواند به این امر کمک کند و مدل از سویی دیگر باید خیلی سریع و با دقت ژست هایی را ارائه کند که محصولات مد نظر بهتر دیده شود و کار عکاس از این بعد آسان شود.  

انواع عکاسی مدلینگ

از نام عکاسی مدلینگ پیداست که فقط با مدل سر و کار دارد و عکس ها از مدل ها گرفته می‌شود. باید روی مدل ها در حد امکان کار شود تا در بهترین حالت ممکن قرار بگیرند، که عکسی که قرار است از آن ها گرفته شود، با بهترین شکل ممکن و کیفیت ممکن باشد. یکی از مهم ترین اجزای مدل که می‌تواند نقش به سزایی در تصویر داشته باشد، صورت مدل می باشد. باید صورت مدل را به خوبی تجزیه و تحلیل کرد و بهترین حالتی که مدل می‌تواند بایستد تا عکس در بهترین حالت گرفته شود، را انتخاب کرد. البته در مراحل بعد از عکاسی و در ادیت عکس ایراد های کار را می توان برطرف کرد ولی معمولا در اینگونه پروژه ها طوری برنامه ریزی می شود که حداقل تغییر را در بخش بعد از عکاسی نیاز داشته باشد، چون معمولا با توجه به ماهیت کار تبلیغات و مدلینگ در هر جلسه عکاسی تعداد زیادی برداشت انجام می شود و ادیت وقت گیر برای هر عکس می تواند پروژه را با مشکل جدی روبرو سازد. انتخاب زمینه مناسب گزینه دیگری است که به شدت باید به آن دقت شود. زمینه از چند منظر می‌تواند بر تصمیمات تأثیرگذار باشد، یکی این که روی عکس ما و زیبایی و جذابیت آن تاثیر گذار است؛ دیگر انتخاب زمینه باید مرتبط با محصول و پوشاکی باشد که می‌خواهد تبدیل شود و از همه مهم تر این که انتخاب زمینه باید از لحاظ رنگ بندی، کاملا متناسب با پوشاک و یا محصول دیگری که توسط مدل در حال استفاده است، باشد.

ژست عکاسی مدلینگ

مدل ها که اکثرا چهره ایی منطبق با معیار های زیبایی شناختی در زمینه مد دارند و معمولاً آموزش مدلینگ را می گذرانند و می‌دانند برای هر محصولی که می‌خواهند تبلیغ آن را انجام دهند و عکاسی مدلینگ آن انجام گیرد، بهترین ژست ممکن را انتخاب کنند که آن محصول یا پوشاک مورد نظر در بهترین حالت ممکن جلوه کند. البته عکاسان نیز می‌توانند در صورت لزوم، ژست پیشنهادی خود را به مدل ها بیان کرده و در صورت بهتر بودن آن، برای عکس ژست مورد نظر عکاس ها را انتخاب نمایند. به هر حال باید ژست مدل ها طوری باشد که محصول به خوبی جلوه کند و زیبایی و جذابیت آن مشتریان را به خود خیره کرده و آن ها را نسبت به خرید این محصول مشتاق کند.