طراحی کاراکتر

کاراکتر یا شخصیت تبلیغاتی یک اثر هنری گرافیکیست که زاییده تخیلات و ذهن تصویرساز می باشد.
طراحی کاراکتر فرایندی است که پس از شخصیت سازی صورت می گیرد و شامل معرفی کاراکتر از طریق ظاهر بدنی وی است.
ما باید یک کاراکتر را به عنوان یک موجود کوچک داستانی، انسانی یا غیرانسانی در نظر بگیریم، که هدفش ارضای روح خالق آن و همچنین مردم است.

یک طراح کاراکتر یا شخصیت تبلیغاتی، هنرمندی است که کاراکترهای جدید و منحصربفرد را با هدفی خاص طراحی می کند.
در حالیکه شخصیت بخشیِ اولیه این موجود داستانی (سلیقه های او، ترس های او، رفتارهای او) چون لیستی از حواس، حقایق و احساساتی است که در زندگی او بوجود می آید، ممکن است نیاز به کمی تلاش فکری داشته باشد، روند تحقق بصری این موجود ممکن است ساده نباشد. به همین دلیل است که بسیاری از کاراکترهای مشهور و موفق دنیا به دست تصویرسازان باتجربه خلق شده اند و صرفا داشتن دانش طراحی در این امر کافی نیست.

مسکات و اهمیت آن در برندینگ!

اگر بدنبال طراحی کاراکتر برای برند خود هستید احتمالا باید کلمه “مَسکات” به گوشتان خورده باشد!
در یک تعریف ساده، در طراحی و بازاریابی، مسکات کاراکتر یا تصویری شخصیت پردازی شده است که نمادی سمبلیک برای معرفی یک برند، کمپانی و یک شخصیت معروف است.

از مواردی که مسکات ها در آن شهرت زیادی یافته اند در زمینه ورزشی می باشد. به تیم های ورزشی فکر کنید که سمبل آن ها یک شخصیت کارتونی است و برای سال ها یادآور تیم محبوب شما خواهد بود. حتی در بازی های المپیک در هر دوره یک مسکات خاص برای کشور میزبان بازی ها طراحی می شود.

با همه این تعاریف شکی در اهمیت و قدرت مسکات ها در بازاریابی نیست و باید گفت مسکات ها خیلی پیش تر از اینکه به دنیای مجازی وارد شوند شهرت داشته اند.

 

فواید مسکات ها در بازاریابی

برقراری ارتباط پیشرفته:

مسکات یک رابط خوب میان کاربر و محصول است و می تواند عنصر اصلی ارتباط و تعامل باشد. کافیست با تغییر حس و حالات و شکل ظاهری کاراکتر تبلیغاتی پیام مورد نظرتان را به مخاطب تفهیم کنید.

 

انعطاف پذیری شخصیت:

سیاست کاری کسب و کارهای موفق ثابت کرده یک مسکات حرفه ای طراحی شده برای معرفی محصول بسیار موفق تر از تبلیغ محصول توسط اشخاص معروف عمل می کند. انعطاف پذیری مسکات ها باعث می شود طراح بتواند ویژگی های دلخواه شخصیتی، استایل های مورد نیاز برای معرفی محصول، تبادل ارتباط بین خریدار و محصول را از طریق ویژگی های بصری کاراکتر را جامه عمل بپوشاند.

 

قابلیت تشخیص و اثرگذاری:

اکثر ما آدم های بصری هستیم و مغزمان بگونه ای کار می کند که تصویر را خیلی سریع تر از متن به خاطر می سپارد.
مسکات ها صرفا یک تصویر انتزاعی نیستند و از آنجایی که شخصیت انسانی و یا حیوانی به خود می گیرند به راحتی در ذهن مخاطب ماندگار می شوند.

 

نقش طراحی کاراکتر در برندینگ

طراحی کاراکتر به مثابه یک لانه زنبور برای استراتژی برند می باشد و ده ها سال است که برای افزایش آگاهی از برند و جلب نظر مشتریان در هر سن و سلیقه ای مورد استفاده قرار می گیرد.
این روزها شاید کاراکترهای تبلیغاتی در وب سایت ها و شبکه های مجازی حضور پررنگ تری داشته باشند اما باید بدانیم یک کاراکتر در رابطه با نام برند، محصول، وب سایت و حتی همراه با دیگر کاراکترها چه جایگاهی دارد و کی و کجا مورد استفاده قرار می گیرد!

در طراحی شخصیت تبلیغاتی از حواشی و زیاده روی پرهیز می شود و طراح می کوشد تعادلی میان شخصیت طنز آمیز و هدف اصلی از خلق آن ایجاد کند.
نکته مهم در طراحی کاراکتر ایجاد حس خوب و انتقال پیام اصلی برند و شخصیت تبلیغاتی به مخاطب است.

 

ویژگی های یک طراحی کاراکتر حرفه ای:

شخصیت مناسب:

شخصیت یک کاراکتر باید با توجه به مخاطبانش طراحی شود و دارای سن، جنسیت، رنگ و احساسات باشد تا پیام مورد نظر را به درستی انتقال دهد.

 

رنگ بندی و طرح مناسب:

شاید طرح اولیه کاراکتر کار سختی نباشد اما مرحله مهم و اساسی دادن شخصیت و انتقال احساس به اتد اولیه است که جز با رنگ آمیزی مناسب امکان پذیر نیست.

 

مناسب جهت استفاده در محیط های مختلف تبلیغاتی:

قطعا هدف از سفارش طراحی کاراکتر، استفاده از طرح نهایی در محیط های مختلف تبلیغاتی می باشد بنابراین طراحی آن باید بگونه ای باشد که برای استفاده در هر شبکه ای مناسب باشد.

 

جذاب و گیرا باشد:

طراحی مسکات بگونه ای که اغراق آمیز باشد همیشه بیشتر مورد پسند مخاطب قرار گرفته است. در طراحی این شخصیت ها سعی می شود از رنگ های زنده و پویا استفاده شود تا برای هر گروه سنی جذابیت داشته باشد.

 

توسط طراح حرفه ای طراحی شده باشد:

رعایت اصول گرافیکی و شخصیت بخشی به کاراکتر همیشه برای طراح چالش برانگیز بوده است. گرچه ممکن است کاراکترهای معروف جهان به ظاهر دیزاین ساده ای داشته باشند. اما پشت این اتودهای ساده، ساعت ها کار و تلاش انجام گرفته است.

 

اجرای تمامی سفارشات طراحی های کاراکتر در پردیس مدیران توسط مختصصین تصویرسازی با سال ها تجربه در این زمینه صورت می گیرد.

 

 

قیمت و تعرفه طراحی کاراکتر

قیمت طراحی کاراکتر تبلیغاتی و تصویرسازی به عوامل مختلفی بستگی دارد و بر اساس نیاز کارفرما و پیچیدگی کار تعیین می شود.